תאור הפעילות
מפעל טחינה "הנסיך", שהוקם ע"י משפחת טנוס בשנת 1988, הינו מפעל הטחינה הגדול ביותר במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, ויצואן מוביל של טחינה ברחבי העולם.
"הנסיך" הוקם כמפעל משפחתי הממוקם באזור כרמיאל, והתפתח אט אט עד שהתמקם מחדש בעילבון. כיום מעסיק המפעל כ- 100 עובדים, עובדות ונותני שירות. המפעל מהווה אבן יסוד של תחום התעסוקה באזור, וגרעין העסקה חיוני לתעסוקה באזור הגליל ויישובי סובב טבריה.
ממפעל משפחתי למפעל הטחינה המוביל בישראל
האחים עפיף ועיסא טנוס הקימו את המפעל עקב בצד אגודל. עד מהרה הפך המפעל הקטן והמשפחתי לאבן שואבת לתעשיית המזון הישראלית שזיהתה את האיכות הגבוהה והטעם המיוחד של הטחינה. היום, עשרות שנים אחרי, הפך "הנסיך" למפעל הטחינה המוביל בתחומו בישראל וליצואנית ענק של טחינה לכל העולם.
מאז הקמת המפעל ועד היום, ובעקבות ההתרחבות המשמעותית בפעילות השיווק המקומי ובייצוא הבינלאומי, שינתה הזירה הניהולית את פניה ללא היכר. האסטרטגיה של "הנסיך" מוכוונת על ידי מטה השליטה המשפחתי, הכוללת את יו"ר דירקטוריון החברה, הבעלים והמייסד מר עפיף טנוס, ולצדו אחיו מר עיסא טנוס, חבר הדירקטוריון. בתפקיד מנכ"ל החברה מכהן מר יחיאל קרט, לשעבר מנהל בכיר בתנובה, בין תפקידיו מנהל אגף ההנדסה, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת תנובה. קרט מוביל את פעילותה היומיומית של החברה, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית.
בעידן הנוכחי של תעשיית מזון, בו חברות המזון מחויבות להיות קשובות לטרנדים ולמגמות בנושא בריאות המזון, הטחינה היא מוצר המהווה שחקן מפתח. "טחינה הנסיך" שואפת להמשיך להיות אחד השחקנים הגדולים בישראל בתחום, להמשיך לייצא לרחבי העולם, ולהמשיך לפתח מוצרים חדשניים שישנו הרגלי אכילה והעדפות האכילה של הצרכנים לטובה מבחינה בריאותית.
בין לקוחות החברה ניתן למנות את תעשיית המזון בארץ, באירופה ובארה"ב, השוק המוסדי בישראל והשוק הבינלאומי. פעילות החברה ברחבי העולם כוללת לקוחות בארה"ב לרבות בניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, במדינות אירופה השונות, בהן פולין, צרפת, הולנד ומדינות רבות נוספות בעולם.
קבוצת הנסיך בוחנת כל העת השקעות בחברות טכנולוגיות, וחיבור לקבוצות שלפעילותן יש ממשק עם תחומי העניין העסקיים של הקבוצה. בעבר בוצעו השקעות בתחומים שונים הרלוונטיים לפורטפוליו ההשקעות שמוגדר על ידי הדירקטוריון.
שקיפות, חדשנות ובריאות
"הנסיך" חרטה על דגלה שקיפות קשר ישיר עם הצרכנים, הקמעוניים המוסדיים והתעשייתיים, על מנת להבטיח איכות גבוהה של המותג בכל המוצרים בהם הוא משווק. לכן, החברה מקפידה להתעדכן תדיר טכנולוגית, מבחינת המשאב האנושי ותהליכי היצור, תוך שיפור מתמיד וחתירה הצופה את פני העתיד כל העת.
חזון החברה הוא להמשיך להוביל בפיתוח חדשני של מוצרים שיובילו את המגמות העדכניות בתעשיית המזון וישברו הרגלים לא בריאים של הציבור, ובכך לתרום לאיכות ותוחלת החיים של האנושות. החברה חותרת להעמיק את יכולת היצור ברחבי העולם, על מנת להעמיק את החדירה לשווקים בהם הוא קיים ולפרוץ לשווקים חדשים.
מוצרים
"הנסיך" מתמחה בייצור טחינה גולמית, ממנה נובע קו היצור לשימושי תעשיית המזון השונים, התחום המוסדי והתחום הקמעונאי. בין מוצרי החברה ניתן למנות טחינה מלאה, טחינה בטעמים, טחינה מתובלת, ייצור מותגים פרטיים לחברות מובילות בארץ ובחו"ל המותאם לקהל היעד הספציפי, ומוצרים על בסיס טחינה הפורצים אל השוק בשנת 2018.
החברה מייחסת חשיבות רבה לחומר הגלם ממנו מיוצרת הטחינה ואשר מקורו בשדות השומשום באפריקה. צוותים מיוחדים מטעם החברה עוקבים אחר תהליכי הגידול של השומשום עד להגעתו לשרשרת הייצור בגליל, בסופה הוא הופך לטחינה האיכותית והמפורסמת של הנסיך. את כלל מוצרי הנסיך ניתן למצוא היום ברשתות השיווק השונות בישראל, במוצרים רבים של ענקיות תעשיות המזון הישראלי וברשתות השיווק באירופה, ארצות הברית ובהמשך אף במזרח אסיה.
ממרחי הנסיך – קטגוריה חדשה בענף המזון
ייצור הממרחים החדשים על בסיס טחינה, הוא פרי מהלך מורכב שהתחיל בחזונו של יו"ר דירקטוריון החברה, עפיף טנוס, לתת מענה לצורך ההולך וגובר של צרכנים בעלי תודעה תזונתית ובריאותית גבוהה, לממרח שיספק ערך חוויתי ומהנה מצד אחד וגם ערך תזונתי משמעותי מצד שני. ממרחי הטחינה בטעמים של הנסיך מעוררים התעניינות של תעשיית המזון הבינלאומית, בשל הפוטנציאל הרב שטמון בהם, בעולם שבו מגמות המזון הבריא הופכות להיות הקטגוריות המובילות בענף.
הממרחים החדשים פותחו בתהליך שבו הושקעו משאבים רבים במטרה להגיע למרקם האידיאלי ביותר, תוך שמירה על ערכים תזונתיים מוגברים. בשלב הראשון נוצרו 4 טעמים, הכוללים ממרח בטעם שוקולד ואגוזי לוז, ממרח בטעם חלבה, ממרח בטעם קוקוס וממרח בטעם חמאת בוטנים.
הממרחים החדשים כולם צפויים לזכות לניקוד "ירוק" מטעם מדדי משרד הבריאות למוצרי מזון, והם מתאימים מאוד לקהל הטבעוני וקהל שומרי הכשרות בשל היותם פרווה. המוצרים גם זוכים להכשר של בד"ץ העדה החרדית בירושלים ולכן צפויים להפוך למוצר מוביל גם במגזר החרדי. במסגרת השקת קו המוצרים החדש נבחנים גם שיתופי פעולה עסקיים עם ענקיות המזון בישראל ובעולם, שעתידים להפוך למחולל הצמיחה העסקי המרכזי של טחינה "הנסיך" בשנים הקרובות, ולמקור של עוד עשרות מקומות עבודה עבור תושבי הגליל.
תרומה לקהילה
מתוך ראייה בחשיבותה של פעילות למען הקהילה, טחינה "הנסיך" שוקדת על טיפוח ותרומה לארגונים קהילתיים באזור הגליל, בדגש על תחום חינוך הנוער, וכן סיוע מעת לעת לעמותות שונות ומזון לנזקקים.